Week 6 - Reisverslag uit Iloilo, Filipijnen van Lizzy Tatenhove - WaarBenJij.nu Week 6 - Reisverslag uit Iloilo, Filipijnen van Lizzy Tatenhove - WaarBenJij.nu

Week 6

Blijf op de hoogte en volg Lizzy

17 Maart 2017 | Filipijnen, Iloilo

Singapore, zo'n moderne stad als dit had ik nooit eerder gezien. De 'NO DRUGS' borden in de Filipijnen op iedere hoek van de straat waren al wat heftig. In Singapore schrok ik van de borden 'Niet eten en drinken in de metro' op het moment dat ik een flesje water in m'n hand had, de boete stond er alvast bij. De stad die bekend staat als schoon. Echt nergens kauwgom op de grond te vinden. Wat ook best lastig is, er is nergens kauwgom te koop. Alles is goed geregeld. Schone openbare toiletten op bijna iedere hoek van de straat. Een heel 'entertainment dek' op de luchthaven waar je in een gratis bioscoop kunt zitten of kunt gamen terwijl je op je vlucht wacht. Dat is wel een redelijke tegemoetkoming zo'n gratis film net voordat je het land uit gaat waar je echt niet moeilijk hoeft te doen om een fortuin uit te geven. Ik geloof niet dat ik ooit eerder €16 betaalt heb voor een drankje of gewoon €9 voor een biertje. Een ervaring. Met goed gezelschap en eindelijk weer een beetje privacy.

Thuiskomen in een huis met 34 mensen was redelijk heftig. Ineens 10 verloskundigen in huis. Een uitdaging om je plekje in je eigen kledingkast te heroveren. En je plekje op het rooster. De nachtdiensten zijn bij nader inzien niet zo erg als je de dag in de zon bij het zwembad door kan brengen. En helaas kan ik dit weekend niet werken omdat het rooster vol is, dus ga ik met 10 nieuwe meiden ziplinen, hiken en door watervallen zwemmen in Antique. Ik zit ondertussen al op 37 baby's! Ik hoef niet meer te vragen of ik de dokter mag assisteren, hij stapt aan de kant en zegt dat ik de bevalling zelf mag doen. Ik hoef me niet meer zo nodig te bewijzen. Met nog een maand in het vooruitzicht heb ik m'n aantallen al bijna gehaald. Iloilo is echt thuiskomen met zusters die vragen hoe Singapore was en met vriendinnen waar je mee moet huilen als ze weggaan. Het Filipijnse leven is goed. Ik neem nog een biertje van €1.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lizzy

Hi, Ik ben voor een verloskamerstage van 10 weken in de Iloilo, Filipijnen. Daarna heb ik nog een maand over om de rest van de Filipijnen te verkennen!

Actief sinds 09 Feb. 2017
Verslag gelezen: 274
Totaal aantal bezoekers 118701

Voorgaande reizen:

03 Februari 2017 - 12 Mei 2017

Filipijnen

Landen bezocht: